2012. szeptember 30., vasárnap

A festő


Levonulok a palettáról,
hogy ne legyek rajta szín
- nem akar menni a hitvány,
úgy kell kimenekíteni...

Megérezte tervem a festő,
odakapott a penzlivel
- szégyenemben vörössé váltam,
kuncogtak rajtam a színek.

Nem úgy Fekete és Piros
kiket elöntött a sárga irígység
s a többi röhögve nézte,
hogy fakul mulatva Kék.

Az egész nem szólt már rólam,
valami mindenkivel történt - 
A festő vászonra kente
társaim, és lettek valami kép.

Én maradtam, ahol voltam
(s most sem rólam szól a vers):
fent, rajta a palettán,
 és napról-napra színesedek.

Budapest, 2012. szeptember. 30.


Azért szeretek verseket írni, mert azok valahogy mindig ki tudnak fejezni valami telejesen mást mint, amit érzek. Lehet játékos, szellemes, szeleburdi... sóvárgó, szomorú... A vers sose azt mutatja meg igazán, hogy bennem, szerzőben mi van, hanem valami fontosabbat, azt, ami Benned!

Nincsenek megjegyzések:

Elszakítva

28 éven keresztül kerestem valamit. Most, hogy már látlak Téged, azt hiszem, megtaláltam. Már tudom, hogy mi volt az, ami mindig hiányzott....