2009. május 18., hétfő

Én jó vagyok Veled, Te jó vagy velem...

Én jó vagyok Veled, Te jó vagy velem...

Képletnek fölöttébb egyszerű, és működik is egy darabig...

Tanulmányaim során gyakran hallok a kölcsönösen előnyös kapcsolatokról: a mutualiztmusról, a szimbiózisról. Csak picit írok az előbbiről... Az élővilágban nagyon megható és különös példáit láthatjuk, amikor az egyik állat vagy növény saját magából átad valamit a másiknak, és fordítva. Abban a pillanatban mindketten elvesztenek egy kicsit az erőforrásukból, a menedékükből, a táplálékukból, de hosszú távon mindketten profitálnak. Na, de nem kalandozhatok el ennyire az ökológiában rögtön az első bejegyzésem alkalmával. De ha jól belegondolunk, kicsit az emberi lények is így működnek: nekem van 2 almám, Neked van 2 körtéd - adj egyet a Tiedből, mert az számomra finomabb, én cserébe adok egyet Neked az enyémből, mert Te ezt jobban szereted a sajátodnál. És mindketten jól jártunk. Ilyen egyszerű. Azt hiszem, hogy a mindennapokban így kéne működjenek a mindenféle emberi kapcsolatok... Ha odaadok valamit, akkor amit visszakapok számomra sokkal értékesebb legyen, mint Neked: kapzsiság és mohóság nélkül. Ez természetesen nem jelentheti azt, hogy levágom a fél karomat, mert a másiknak arra van szüksége... nem. Ami az enyém az az enyém egészen addig, amíg használom.

Legyen az szülő-gyerek, barát-barát, férfi-nő vagy bármilyen kapcsolat... egyre megy... Egyikük sem adhatja fel a másikért a saját mindenféle egészségét. Én tartozok Neked annyival, hogy megőrizzem a szabadságomat és a szabadságodat. De Te is nekem, ugyanezzel!

*

Ilyen szavakat fogok ide írni... csak és kizárólag szavakat - egymás után - amelyek cseppet sem többek vagy kevesebbek, mint egyszerű betű-jelek halmaza. Te majd értelmet adsz nekik, ha akarsz...

Szeretettel üdvözöllek,

Orsi

2 megjegyzés:

Évi írta...

Drága siblingóza!:)
Ez a legtökéletesebb írás (elfogultság nélkül!!!!) amit olvastam!
Köszönöm!
Vévi;) :D

Dimény Orsolya írta...

Köszönöm, egyetlen Siblingóóóóóóóózám:)
Birkás:DDDDDDDDDDDDDDD

Elszakítva

28 éven keresztül kerestem valamit. Most, hogy már látlak Téged, azt hiszem, megtaláltam. Már tudom, hogy mi volt az, ami mindig hiányzott....