2009. október 31., szombat

Bonyolult lény az ember

Sejtekből vagyunk. Tetőtől talpig sejtekből. Voltam egy csomóféle órán, tudom, hogy milyen bonyolunt önmagában egyetlen egy sejt is. A sok folyamat, a millió kapcsolat, olyan pici összefüggések hálózata, amit nehéz megismerni, feltárni, majd nehéz megérteni is. Mi miért történik? És mi hol történik?...
... És még mi van itt? Mitől olyan bonyolult még? Lélekből és szellemből van az ember. Vannak, akik úgy gondolják, hogy ezek csak kémiai reakciók az idegsejtek szintjén. Nem érdekel, hogy mi az, a lényeg, hogy hat rám. Suttog és üvölt: egy isteni lény vagy egy kémiai reakció - szinte mindegy is. Lényeg, hogy veszeked tőle, majd kibékülök, sírok és nevetek, lebetegszem és meggyógyulok. Élek és meghalok.
Meg van itt még egó is... Szar az ember, gyarló - és sokan azt gondolják, hogy az egó miatt. Vagy ráfogjuk, hogy egoista vagy, ezért bántasz másokat, ezért lopsz, ezért ölsz, ezért vagy szar ember. De nem... az egó egészséges védekezőmechanizmus. Méltóságot ad a sejtjeidnek és a kémiai reakcióidnak, vagy isteni voltodnak. Szarból vagyunk, ha az egó felénk nő, és akkor bántani akarunk, rombolni, tönkretenni mindent. Ha nekem fáj, akkor fájjon a másiknak - szarból van az egóm.

És ha ezeket egymástól szétszedem, akkor követtem el a legnagyobb hibát. Ha csak a sejtek bonyodalmát, a kémiai reakcióim egyszerűségét nézem - és engedem érvényesülni, akkor olyan nyomorult leszek, amilyet még a Föld nem hordott a hátán.

Legjobb, ha tudomásul veszem, hogy egyszerre vagyok sejt, kémiai reakció, isten, egó, és szar is. És ettől vagyok teljes értékű ember!

5 megjegyzés:

Évi írta...

senki sem szar....

Dimény Orsolya írta...

* Szarból vagyunk, ha az egó felénk nő, és akkor bántani akarunk, rombolni, tönkretenni mindent. * - Ha csak ennyit olvasol el, akkor éppen azt nem érted, amiről írtam... Van bennem gyarlóság és szar, van bennem sejt, van bennem kémiai reakció, lélek, szellem, egó, és van Isten is. Ettől vagyok teljes értékű ember: hogy a bennem lévő szart esetleg kincsre tudom váltani...

Évi írta...

Természetesen nem csak ennyit olvastam el, és nem vagyok hülye, értem, amit írsz. A véleményemet mondtam csak el, ha baj, bocsánat, hogy ha gyarló is az ember, nem szar.

Dimény Orsolya írta...

Nézőpont kérdése, hogy ki mit lát a szavak mögött. Természetesen igazad van:) de nekem is a magam szintjén... Lehet, hogy rosszul mondtam: mindenféle van bennünk.

Évi írta...

Félreértettél. Nem azt akarom, hogy nekem legyen igazam. Az bántott, hogy szarnak nevezed magad - és mást is. Az ember - főleg Isten teremtménye - nem szar. Így értettem. Ebben nincs semmi támadás, sem vitatkozásra uszítás. Bocs, ha nem pontosan fogalmaztam.

Elszakítva

28 éven keresztül kerestem valamit. Most, hogy már látlak Téged, azt hiszem, megtaláltam. Már tudom, hogy mi volt az, ami mindig hiányzott....