2009. október 7., szerda

Ha egyszer valakivel szar voltam, azt soha nem mosom le magamról...

Rossz lenni valakivel... Ha egyszer megtettem, ő mindig emlékezni fog rá. Ha azt mondta, hogy nem haragszik, akkor is. Ha elfelejtette, akkor is. Mindig. Mert egyszer rossz voltam, szar voltam. És már sose lehetek jó. Ha akarok akkor sem. Ha tehetem akkor sem. Ha szeretném akkor sem. És gyerekként az ember biza sokszor rossz azzal, akivel nem kéne. Rossz a szüleivel. Rossz a testvérével. Rossz a barátaival. A gyerekkori barát elmegy. A szülő és a testvér marad.

Sokszor, sok jó emberrel voltam - és vagyok rossz. Ők meg bezárkóznak. Védekeznek és támadnak. Hiába akarok mostmár jó lenni, nem lehet, nem engedik. A valamikori bántásért, most kapom vissza bántást. Ez van. Ez így van jól.
Lehet, hogy azért működik ez így, mert nem kell jónak lennem, hanem egyszerűen csak embernek, aki nem tartozik többel, mint hogy figyeljen a másikra... De az a legkevesebb - a figyelem, és tartozunk is vele!

Sokszor, sok rossz emberrel voltam - és vagyok jó... hoppá... ez hülyeség... Nincs rossz ember, se jó ember. Csak van az ember, és annak valamilyen tulajdonságai. Nekem nem a jellemzőkkel, a szerzett vagy öröklött jellegekkel kell foglalkozni, hanem az emberrel. A mindenfélétől lecsupaszított TISZTA emberrel.

Legyek ember és emberi. Hogy hogyan? Ezt még nem tudom...

4 megjegyzés:

Évi írta...

Ahogy írod: nincs jó és rossz.... tanulunk mind.... szeretni... és néha nem könnyű, néha épp azt bántjuk meg, akit a legjobban szeretünk... de már tudom, ezzel is őt tanítjuk, és magunkat... nincs jó és rossz... csak a tapasztalat...

Dimény Orsolya írta...

Tanítjuk egymást... Tudod, tudjátok, azt hiszem, hogy ami rossz, az eleve nem létezhet. Ha valami van, az azért jelenik meg a világban, mert betölt egy űrt. Válszt ad a "Mi lenne ha nm lennél?" kérdésre... A felelet pedig: semmi. Ha Te nem lennél, akkor nem lenne semmi más sem. Azért vagyok és van a Világ, mert Te, és Ti vagytok!...;)

Évi írta...

Az biztos, hogy nélkülem unalmas lenne az élet!:)))))))) Bölcs Sziblingózám, hitet adó, reményt hozó, vigasz nyújtó drága testvérem! Ölellek!:)

Dimény Orsolya írta...

Hát nélküled tényleg unalmas lenne;)

Elszakítva

28 éven keresztül kerestem valamit. Most, hogy már látlak Téged, azt hiszem, megtaláltam. Már tudom, hogy mi volt az, ami mindig hiányzott....